Loading...
Instagram Služba SMS pre obyvateľov obce Kraľovany Voľby prezidenta Slovenskej republiky 2024 Voľby do Európskeho parlamentu 2024

Obchodná verejná súťaž na predaj nehnuteľností vo vlastníctve obce rodinný dom súpis. č. 152 s príslušenstvom

Obec Kraľovany, podľa § 9 ods. 2 písm. a) a b) v spojení s § 9a ods. 1 písm. a) zákona č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov, v zmysle § 281 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a na základe Uznesenia Obecného zastupiteľstva Obce Kraľovany č. 03/2023 zo dňa 02.02.2023,

vyhlasuje

OBCHODNÚ VEREJNÚ SÚŤAŽ

na predaj nehnuteľností vo vlastníctve Obce Kraľovany s nižšie uvedenými podmienkami.

 

I.

Predmet obchodnej verejnej súťaže

Predmetom obchodnej verejnej súťaže a následnej kúpnej zmluvy sú nehnuteľnosti vo vlastníctve Obce Kraľovany, a to – rodinný dom súpis. č. 152 s príslušenstvom, pozostávajúce z hospodárskej budovy, postavený na pozemku parcely KN-C č. 194/2 k. ú. Kraľovany a pozemky registra KN-C č. 194/1 – zastavaná plocha a nádvorie vo výmere 371 m2, KN-C č. 194/2 – zastavaná plocha a nádvorie vo výmere 161 m2 a parcela KN-C č. 194/3 – zastavaná plocha a nádvorie vo výmere 55 m2 zapísané na liste vlastníctva č. 311 katastrálne územie Kraľovany na Obec Kraľovany v podiele 1/1.

 

II.

Podmienky verejnej obchodnej súťaž

Podmienky predkladania návrhov do obchodnej verejnej súťaže na predaj budovy a pozemkov vo vlastníctve obce Kraľovany:

Po vyhlásení súťaže dostane na požiadanie záujemca o súťaž na predaj budovy a pozemkov vo vlastníctve vyhlasovateľa (ďalej len „navrhovateľ“) od vyhlasovateľa charakteristiku predávaného majetku a podmienky pri predkladaní návrhov do obchodnej verejnej súťaže (ďalej len „podmienky súťaže“). Predkladateľ má možnosť získať ďalšie informácie o predávanom majetku vo vlastníctve vyhlasovateľa pri prehliadke majetku v termíne uvedenom vo vyhlásení.

 

1.1. Účasť na súťaži:

Súťaže sa môžu zúčastniť právnické osoby, fyzické osoby – podnikateľ, fyzické osoby.

Účel využitia predmetnej budovy a pozemkov nie je stanovený, účel posúdi komisia pri vyhodnotení návrhov.

 

1.2. Obsah návrhu:

  1. meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, bydlisko (prípade, ak fyzická osoba nie je podnikateľom) alebo obchodné meno, sídlo a IČO (fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba), telefonický a e-mailový kontakt,
  2. výpis z obchodného registra u právnickej osoby a výpis zo živnostenského registra u fyzickej osoby – podnikateľ (postačí z internetu)
  3. návrh využitia budovy a pozemkov,
  4. ponúkaná kúpna cena, pričom minimálna kúpna cena je 92 000,00

 

1.3. Spôsob podávania návrhu:

Návrh do súťaže predkladá navrhovateľ osobne v písomnej forme v slovenskom jazyku spolu s prílohami v zalepenej obálke, na ktorej je uvedené meno a adresa navrhovateľa, s označením „Obchodná verejná súťaž súp. č. 152 – NEOTVÁRAŤ“. Každý navrhovateľ je oprávnený predložiť iba jeden návrh do súťaže. Návrhy doručené po lehote na predloženie návrhov ako aj návrhy, ktoré neobsahujú všetky požadované náležitosti, budú z procesu hodnotenia vylúčené.

 

1.4. Miesto a lehota na podávanie návrhov a otváranie obálok:

Návrhy musia byť doručené na adresu vyhlasovateľa:

Obec Kraľovany
Kraľovany 186
027 51 Kraľovany

a to najneskôr do 12,00 hod. dňa 17. apríla 2023. Obálky sa otvárajú na adrese vyhlasovateľa o 17,00 hod. dňa 17. apríla 2023.

 

1.5. Výška kúpnej ceny:

Rozhodujúci je návrh s najvyššou kúpnou cenou. Výška kúpnej ceny nesmie byť nižšia ako 92 000,00 € za predaj predmetných nehnuteľností ako celok určená obecným zastupiteľstvom Obce Kraľovany.

 

1.6. Platnosť súťaže:

Obchodná verejná súťaž je platná, ak návrhy podajú minimálne dvaja navrhovatelia, ktorí spĺňajú podmienky obchodnej verejnej súťaže.

Ak návrh podá len jeden navrhovateľ, ktorý spĺňa podmienky obchodnej verejnej súťaže, komisia môže odporučiť návrh na predaj nehnuteľností.

 

1.7. Ohliadka predmetu verejnej obchodnej súťaže

Vyhlasovateľ sprístupní predmet obchodnej verejnej súťaže k ohliadke počas pracovných dní (pondelok-piatok) v čase od 09:00 hod. do 14:00 hod., prípadne v inej lehote po predchádzajúcom telefonickom dohovore, najneskôr do 10. apríla 2023.

 

2) Kritériá pre hodnotenie návrhov:

Hodnotenie návrhov vykoná komisia zriadená obecným zastupiteľstvom pre vyhodnotenie návrhov do súťaže. Komisia má nepárny počet členov a je maximálne päťčlenná. Komisia organizuje súťaž, otvára návrhy pred prítomnými navrhovateľmi súťaže, určí víťaza súťaže a poradie ostatných navrhovateľov a spisuje zápisnicu o priebehu súťaže, ktorú odovzdá obecnému zastupiteľstvu. Pri osobnej účasti na vyhodnotení navrhovateľ predloží doklad preukazujúci jeho totožnosť, resp. overenú plnú moc, ak je poverený zastupovaním navrhovateľa. Pri hodnotení návrhov komisia bude vychádzať z týchto kritérií:

  1. výška kúpnej ceny, spôsob a termín jej splatenia
  2. návrh využitia budovy a pozemkov

 

3) Postup pri preberaní návrhov

Vyhlasovateľ prostredníctvom povereného zamestnanca vyhlasovateľa pri preberaní návrhu:

a) skontroluje:

– neporušenosť obálky,

– správnosť zapečatenia obálky,

– správne označenie obálky, t. j. Obchodná verejná súťaž súp. č. 152 – NEOTVÁRAŤ.

V prípade, že obálka bude porušená, vyhlasovateľ ju vráti navrhovateľovi.

b) vypíše potvrdenie o prevzatí návrhu (dvojmo, z toho jedenkrát pre vyhlasovateľa a jedenkrát pre navrhovateľa), kde budú uvedené nasledovné údaje:

– dátum,

– presný čas,

– označenie obálky, t. j. Obchodná verejná súťaž súp. č. 152 – NEOTVÁRAŤ.

Potvrdenie sa opatrí okrúhlou pečiatkou s erbom vyhlasovateľa a podpisom preberajúceho zamestnanca vyhlasovateľa.

 

4) Vybranie najvhodnejšieho návrhu

Výsledky súťaže prerokuje obecné zastupiteľstvo, ktoré na základe stanoviska komisie, ktorú zriadilo pre súťaž, rozhodne o najvhodnejšom návrhu. Úspech, resp. neúspech v súťaži oznámi vyhlasovateľ účastníkom súťaže bez zbytočného odkladu po rozhodnutí obecného zastupiteľstva o najvhodnejšom návrhu. S víťazom súťaže vyhlasovateľ uzavrie kúpnu zmluvu.

 

5) Práva vyhlasovateľa obchodnej verejnej súťaže

1) Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť jednotlivé návrhy a prípadne, ak uzná za vhodné, aj všetky doručené návrhy. Je oprávnený vybrať si ten návrh, ktorý bude pre vyhlasovateľa najvýhodnejší. Navrhovatelia nemajú nárok na náhradu nákladov spojených s účasťou na obchodnej verejnej súťaži.

2) Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo ponúknuť uzavretie kúpnej zmluvy ďalšiemu v poradí určenom výberovou komisiou, ak víťaz písomne oznámi, že nemá záujem o uzavretie kúpnej zmluvy, ďalej ak nepodpíše kúpnu zmluvu v lehote do 30 dní odo dňa jej predloženia alebo ak v stanovenej lehote neuhradí kúpnu cenu.

 

Podmienky obchodnej verejnej súťaže sú zverejnené na internetovej stránke obce www.obeckralovany.sk (www.obeckralovany.sk/aktuality/2023-ovs-na-predaj-nehnutelnosti-152/) dňom 06. februára 2023.

Zámer predať majetok obce Kraľovany bol zverejnený:

  • na úradnej tabuli obce dňa 06. februára 2023,
  • na internetovej stránke obce dňa 06. februára 2023,
  • v regionálnej tlači dňa 07. februára 2023 (MY Liptovský Mikuláš, MY Orava) a dňa 08. februára 2023 (MY Turiec),
  • na inzertnom portály www.bazos.sk dňa 06. februára 2023.

Obchodná verejná súťaž na predaj nehnuteľností vo vlastníctve obce obyt. budova, sklad súpisné číslo 110 a pozemok KN-C č. 495

Obec Kraľovany, podľa § 9 ods. 2 písm. a) a b) v spojení s § 9a ods. 1 písm. a) zákona č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov, v zmysle § 281 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a na základe Uznesenia Obecného zastupiteľstva Obce Kraľovany č. 02/2023 zo dňa 02.02.2023,

vyhlasuje

OBCHODNÚ VEREJNÚ SÚŤAŽ

na predaj nehnuteľností vo vlastníctve Obce Kraľovany s nižšie uvedenými podmienkami.

 

I.

Predmet obchodnej verejnej súťaže

Predmetom obchodnej verejnej súťaže a následnej kúpnej zmluvy sú nehnuteľnosti vo vlastníctve Obce Kraľovany, a to – obyt. budova, sklad súpisné číslo 110 a pozemku KN-C č. 495 o výmere 906m2 zapísané na liste vlastníctva č. 311 katastrálne územie Kraľovany na Obec Kraľovany v podiele 1/1.

 

II.

Podmienky verejnej obchodnej súťaž

Podmienky predkladania návrhov do obchodnej verejnej súťaže na predaj budovy a pozemkov vo vlastníctve obce Kraľovany:

Po vyhlásení súťaže dostane na požiadanie záujemca o súťaž na predaj budovy a pozemkov vo vlastníctve vyhlasovateľa (ďalej len „navrhovateľ“) od vyhlasovateľa charakteristiku predávaného majetku a podmienky pri predkladaní návrhov do obchodnej verejnej súťaže (ďalej len „podmienky súťaže“). Predkladateľ má možnosť získať ďalšie informácie o predávanom majetku vo vlastníctve vyhlasovateľa pri prehliadke majetku v termíne uvedenom vo vyhlásení.

 

1.1. Účasť na súťaži:

Súťaže sa môžu zúčastniť právnické osoby, fyzické osoby – podnikateľ, fyzické osoby.

Účel využitia predmetnej budovy a pozemkov nie je stanovený, účel posúdi komisia pri vyhodnotení návrhov.

 

1.2. Obsah návrhu:

  1. meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, bydlisko (prípade, ak fyzická osoba nie je podnikateľom) alebo obchodné meno, sídlo a IČO (fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba), telefonický a e-mailový kontakt,
  2. výpis z obchodného registra u právnickej osoby a výpis zo živnostenského registra u fyzickej osoby – podnikateľ (postačí z internetu)
  3. návrh využitia budovy a pozemkov,
  4. ponúkaná kúpna cena, pričom minimálna kúpna cena je 35 000,00

 

1.3. Spôsob podávania návrhu:

Návrh do súťaže predkladá navrhovateľ osobne v písomnej forme v slovenskom jazyku spolu s prílohami v zalepenej obálke, na ktorej je uvedené meno a adresa navrhovateľa, s označením „Obchodná verejná súťaž súp. č. 110 – NEOTVÁRAŤ“. Každý navrhovateľ je oprávnený predložiť iba jeden návrh do súťaže. Návrhy doručené po lehote na predloženie návrhov ako aj návrhy, ktoré neobsahujú všetky požadované náležitosti, budú z procesu hodnotenia vylúčené.

 

1.4. Miesto a lehota na podávanie návrhov a otváranie obálok:

Návrhy musia byť doručené na adresu vyhlasovateľa:

Obec Kraľovany
Kraľovany 186
027 51 Kraľovany

a to najneskôr do 12,00 hod. dňa 27. februára 2023. Obálky sa otvárajú na adrese vyhlasovateľa o 17,00 hod. dňa 27. februára 2023.

 

1.5. Výška kúpnej ceny:

Rozhodujúci je návrh s najvyššou kúpnou cenou. Výška kúpnej ceny nesmie byť nižšia ako 35 000,00 € za predaj predmetných nehnuteľností ako celok určená obecným zastupiteľstvom Obce Kraľovany.

 

1.6. Platnosť súťaže:

Obchodná verejná súťaž je platná, ak návrhy podajú minimálne dvaja navrhovatelia, ktorí spĺňajú podmienky obchodnej verejnej súťaže.

Ak návrh podá len jeden navrhovateľ, ktorý spĺňa podmienky obchodnej verejnej súťaže, komisia môže odporučiť návrh na predaj nehnuteľností.

 

1.7. Ohliadka predmetu verejnej obchodnej súťaže

Vyhlasovateľ sprístupní predmet obchodnej verejnej súťaže k ohliadke počas pracovných dní (pondelok-piatok) v čase od 09:00 hod. do 14:00 hod., prípadne v inej lehote po predchádzajúcom telefonickom dohovore, najneskôr do 24. februára 2023.

 

2) Kritériá pre hodnotenie návrhov:

Hodnotenie návrhov vykoná komisia zriadená obecným zastupiteľstvom pre vyhodnotenie návrhov do súťaže. Komisia má nepárny počet členov a je maximálne päťčlenná. Komisia organizuje súťaž, otvára návrhy pred prítomnými navrhovateľmi súťaže, určí víťaza súťaže a poradie ostatných navrhovateľov a spisuje zápisnicu o priebehu súťaže, ktorú odovzdá obecnému zastupiteľstvu. Pri osobnej účasti na vyhodnotení navrhovateľ predloží doklad preukazujúci jeho totožnosť, resp. overenú plnú moc, ak je poverený zastupovaním navrhovateľa. Pri hodnotení návrhov komisia bude vychádzať z týchto kritérií:

  1. výška kúpnej ceny, spôsob a termín jej splatenia
  2. návrh využitia budovy a pozemkov

 

3) Postup pri preberaní návrhov

Vyhlasovateľ prostredníctvom povereného zamestnanca vyhlasovateľa pri preberaní návrhu:

a) skontroluje:

– neporušenosť obálky,

– správnosť zapečatenia obálky,

– správne označenie obálky, t. j. Obchodná verejná súťaž súp. č. 110 – NEOTVÁRAŤ.

V prípade, že obálka bude porušená, vyhlasovateľ ju vráti navrhovateľovi.

b) vypíše potvrdenie o prevzatí návrhu (dvojmo, z toho jedenkrát pre vyhlasovateľa a jedenkrát pre navrhovateľa), kde budú uvedené nasledovné údaje:

– dátum,

– presný čas,

– označenie obálky, t. j. Obchodná verejná súťaž súp. č. 110 – NEOTVÁRAŤ.

Potvrdenie sa opatrí okrúhlou pečiatkou s erbom vyhlasovateľa a podpisom preberajúceho zamestnanca vyhlasovateľa.

 

4) Vybranie najvhodnejšieho návrhu

Výsledky súťaže prerokuje obecné zastupiteľstvo, ktoré na základe stanoviska komisie, ktorú zriadilo pre súťaž, rozhodne o najvhodnejšom návrhu. Úspech, resp. neúspech v súťaži oznámi vyhlasovateľ účastníkom súťaže bez zbytočného odkladu po rozhodnutí obecného zastupiteľstva o najvhodnejšom návrhu. S víťazom súťaže vyhlasovateľ uzavrie kúpnu zmluvu.

 

5) Práva vyhlasovateľa obchodnej verejnej súťaže

1) Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť jednotlivé návrhy a prípadne, ak uzná za vhodné, aj všetky doručené návrhy. Je oprávnený vybrať si ten návrh, ktorý bude pre vyhlasovateľa najvýhodnejší. Navrhovatelia nemajú nárok na náhradu nákladov spojených s účasťou na obchodnej verejnej súťaži.

2) Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo ponúknuť uzavretie kúpnej zmluvy ďalšiemu v poradí určenom výberovou komisiou, ak víťaz písomne oznámi, že nemá záujem o uzavretie kúpnej zmluvy, ďalej ak nepodpíše kúpnu zmluvu v lehote do 30 dní odo dňa jej predloženia alebo ak v stanovenej lehote neuhradí kúpnu cenu.

 

Podmienky obchodnej verejnej súťaže sú zverejnené na internetovej stránke obce www.obeckralovany.sk (www.obeckralovany.sk/aktuality/2023-ovs-na-predaj-nehnutelnosti-110/) dňom 06. februára 2023.

Zámer predať majetok obce Kraľovany bol zverejnený:

  • na úradnej tabuli obce dňa 06. februára 2023,
  • na internetovej stránke obce dňa 06. februára 2023,
  • v regionálnej tlači dňa 07. februára 2023 (MY Liptovský Mikuláš, MY Orava) a dňa 08. februára 2023 (MY Turiec),
  • na inzertnom portály www.bazos.sk dňa 06. februára 2023.

Nastúpte do vlaku s platným lístkom - ZSSK, a.s.

Verejná doprava je nevyhnutnou súčasťou kvalitného života, preto si Vám ZSSK dovoľuje predstaviť spôsoby ako bezpečne a spoľahlivo využiť verejnú železničnú dopravu. Nižšie nájdete osobný list, ako aj všetky užitočné informácie pre využívanie vlakových spojení ZSSK.

Nastúpte do vlaku s platným lístkom - ZSSK, a.s.Nastúpte do vlaku s platným lístkom - ZSSK, a.s.

Zámer vyhlásenia zón Národného parku Veľká Fatra a zmeny jeho hraníc

Zámer vyhlásenia zón Národného parku Veľká Fatra a zmeny jeho hraníc a zmeny hraníc ochranného pásma a návrh Programu starostlivosti o Národný park Veľká Fatra a jeho ochranné pásmo na roky 2023 – 2052

– oznámenie zámeru vyhlásenia zón Národného parku Veľká Fatra, zmeny jeho hraníc a zmeny hraníc jeho ochranného pásma a návrhu Programu starostlivosti o Národný park Veľká Fatra a jeho ochranné pásmo na roky 2023 – 2052

– žiadosť o informovanie verejnosti

Okresný úrad v sídle kraja Žilina, odbor starostlivosti o životné prostredie, oddelenie ochrany prírody a vybraných zložiek životného prostredia (ďalej len ,,Okresný úrad v sídle kraja Žilina“) ako príslušný orgán štátnej správy na úseku ochrany prírody a krajiny podľa § 4 ods. 1 zákona č. 525/2003 Z. z. o štátnej správe starostlivosti o životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podľa § 67 písm. p) zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,zákon č. 543/2002 Z. z.“) v súlade s ustanovením § 50 ods. 1 a 2 zákona č. 543/2002 Z. z. týmto

oznamuje

vlastníkom, správcom a nájomcom pozemkov dotknutých zamýšľanou ochranou, dotknutým obciam a dotknutým orgánom štátnej správy

a) zámer vyhlásiť zóny Národného parku Veľká Fatra, zmeny jeho hraníc a zmeny hraníc jeho ochranného pásma podľa Projektu ochrany Národného parku Veľká Fatra a jeho ochranného pásma (SKUEV0238 Veľká Fatra), ktorý je zverejnený na https://www.npvelkafatra.sk/dokumenty/projekt-ochrany/ (ďalej len „zámer“) a

b) návrh Programu starostlivosti o Národný park Veľká Fatra a jeho ochranné pásmo na roky 2023 – 2052, ktorý je zverejnený na https://www.npvelkafatra.sk/dokumenty/program-starostlivosti/ (ďalej len „návrh programu starostlivosti“).

pokračovanie textu oznámenie je v prílohe tohto oznamu aj spolu s ďalšími prílohami

2. balík inflačnej pomoci - Inflačná pomoc pre poberateľov dávok a príspevkov

Dávky a príspevky vyplatené bez podania žiadosti zo strany klienta (výplata začína na podnet úradu práce, sociálnych vecí a rodiny).

Dňa 28.10.2022 nadobudlo účinnosť nariadenie vlády SR č. 349/2022 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády SR č. 102/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov. Cieľom tohto nariadenia je finančne prispieť rodinám s deťmi, najodkázanejším domácnostiam a fyzickým osobám s nízkym príjmom poberajúcim opakované peňažné príspevky na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia na pokrytie zvýšených výdavkov na bývanie, energie, stravu a pod. V súvislosti s nárastom cien sa jednorazovo zvýši:

  • za mesiac október 2022 (vyplatené v mesiaci november 2022):
    • prídavok na dieťa na 100 eur pre deti narodené od 01.06.2022 do 31.10.2022. Deti narodené pred 1. júnom 2022 dostali rovnakú inflačnú pomoc v rámci 1. balíka inflačnej pomoci (v mesiaci jún 2022);
    • náhradné výživné – sirotský dôchodok o 100 eur pre nezaopatrené deti, ktorým nevznikol nárok na sirotský dôchodok;
    • pomoc v hmotnej núdzi o 100 eur. Táto zvýšená suma pomoci v hmotnej núdzi patrí len tým domácnostiam, ktorým nevznikol nárok na zvýšenie pomoci v hmotnej núdzi za mesiaci máj 2022 v rámci 1. balíka inflačnej pomoci.

Zvýšenie sumy náhradného výživného o 100 eur za mesiac október 2022 sa nebude považovať za príjem na účely poskytovania pomoci v hmotnej núdzi.

  • za mesiac november 2022 (vyplatené v mesiaci december 2022):
    • suma peňažného príspevku na kompenzáciu zvýšených výdavkov alebo peňažného príspevku na prepravu o 100 eur, ak príjem fyzickej osoby s ŤZP nie je vyšší ako suma životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu, t. j. suma 234,42 eur.

Ak fyzická osoba s ŤZP spĺňa podmienky nároku na viaceré z ustanovených peňažných príspevkov, zvýšiť o sumu 100 eur možno len jeden peňažný príspevok na kompenzáciu.

Konanie o inflačnej pomoci sa začína na podnet úradu práce, sociálnych vecí a rodiny, t.j. poberateľ dávok a príspevkov nepodáva žiadosť o poskytnutie jednorazovej inflačnej pomoci. Príslušné úrady práce, sociálnych vecí a rodiny inflačnú pomoc za mesiac október 2022 vyplatia v mesiaci november 2022 a inflačná pomoc za mesiac november v mesiaci december 2022.

Príspevky vyplatené  na základe podania žiadosti zo strany klienta

Dňa 29.10.2022 nadobudlo účinnosť nariadenie vlády SR č. 353/2022 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády SR č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov.

Cieľom tohto nariadenia je finančne prispieť najzraniteľnejším skupinám osôb na pokrytie zvýšených výdavkov na bývanie, energie, stravu a pod. Nariadenie je súčasťou inflačnej pomoci a je jedným z nástrojov na zmiernenie následkov vysokej inflácie.

Žiadateľom o dotáciu na podporu humanitárnej pomoci je fyzická osoba s trvalým alebo prechodným pobytom v SR.

Úrad poskytne dotáciu na základe žiadosti podanej do 31.12.2022:

  • osobne alebo poštou na príslušný úrad práce, sociálnych vecí a rodiny podľa trvalého/prechodného pobytu;
  • elektronickými prostriedkami (e-mailom, pričom žiadosť je potrebné podpísať a vo forme skenu poslať na úrad) bez kvalifikovaného elektronického podpisu, doplnenie žiadosti v listinnej podobe sa nevyžaduje.

Na žiadosti podané po 31.12.2022 sa nebude prihliadať.

Formou žiadostí je možné požiadať o tieto jednorazové dotácie:

  • Jednorazová dotácia vo výške 100 eur pre nezaopatrené dieťa, na ktoré je určená vyživovacia povinnosť rozhodnutím súdu najviac vo výške 150 eur

Žiadateľom o dotáciu je fyzická osoba, ktorá je plnoletým nezaopatreným dieťaťom alebo rodič maloletých nezaopatrených detí. Rodič viacerých maloletých nezaopatrených detí so súdom určenou vyživovacou povinnosťou podáva len jednu žiadosť za všetky maloleté deti, na ktoré bola určená vyživovacia povinnosť najviac v sume 150 eur.

Žiadateľ je povinný k  žiadosti predložiť posledné vykonateľné rozhodnutie súdu o určení vyživovacej povinnosti. Úrad pri posúdení nároku na dotáciu  neskúma, či  povinná osoba si plní resp. neplní svoju vyživovaciu povinnosť, ani či je úradom poskytované náhradné výživné.

Žiadosť na dotáciu pre dieťa, na ktoré je určená vyživovacia povinnosť najviac vo výške 150 eur

Žiadosť na dotáciu pre dieťa, na ktoré je určená vyživovacia povinnosť najviac vo výške 150 eur

  • Jednorazová dotácia vo výške 100 eur pre plnoletú fyzickú osobu, ktorej v období od 30. apríla 2020 do 31. októbra 2022 z dôvodu nadobudnutia plnoletosti zaniklo zverenie do starostlivosti nahrádzajúcej starostlivosť rodičov

Žiadateľom o dotáciu je plnoletá fyzická osoba, ktorá bola rozhodnutím súdu zverená do:

  1. osobnej starostlivosti inej fyzickej osoby než rodiča alebo
  2. pestúnskej starostlivosti alebo
  3. poručníctva, ak sa poručník osobne staral o dieťa alebo
  4. starostlivosti rozhodnutím súdu nariadením neodkladného opatrenia, ak súd konal o zverení do náhradnej starostlivosti podľa bodu 1. – 3.

a tejto fyzickej osobe v období od 30. apríla 2020 do 31. októbra 2022 z dôvodu nadobudnutia plnoletosti zaniklo zverenie do náhradnej starostlivosti.

Žiadateľ nie je povinný k žiadosti predkladať podporné doklady, podmienky pre výplatu jednorazovej dotácie si overuje príslušný úrad práce, sociálnych vecí a rodiny.

Plnoleté nezaopatrené dieťa, ktorému súd predĺžil náhradnú starostlivosť (pestúnska starostlivosť) do 19 roku veku, si môže podať žiadosť až po ukončení predĺženej náhradnej starostlivosti, ak k ukončeniu  došlo v období od 30.04.2020 do 31.10.2022.

Žiadosť na dotáciu pre fyzickú osobu, u ktorej zaniklo zverenie do náhradnej starostlivosti

Žiadosť na dotáciu pre fyzickú osobu, u ktorej zaniklo zverenie do náhradnej starostlivosti

  • Jednorazová dotácia vo výške 100 Eur pre plnoletú fyzickú osobu, pre ktorú sa v období od 30. apríla 2020 do 31. októbra 2022 vykonávali opatrenia sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately v centre pre deti a rodiny na základe rozhodnutia súdu pobytovou formou, s výnimkou výkonu resocializačného programu

Žiadateľom o dotáciu je plnoletá fyzická osoba, ktorej bola rozhodnutím súdu pobytovou formou poskytovaná starostlivosť v centre pre deti a rodiny, a táto jej v období od 30.04.2020 do 31.10.2022 bola ukončená z dôvodov:

  • dovŕšením plnoletosti (t. j. plnoletá osoba opustila centrum dovŕšením 18 roku veku) alebo
  • ak v posudzovanom období sa ukončilo poskytovanie starostlivosti na základe dohody medzi mladým dospelým a centrom.

Poskytnutie dotácie sa nevzťahuje na plnoleté fyzické osoby, ktoré ukončili v období od 30.04.2020 do 31.10.2022 resocializačný program.

Žiadateľ nie je povinný k žiadosti predkladať podporné doklady, podmienky pre výplatu jednorazovej dotácie si overuje príslušný úrad práce, sociálnych vecí a rodiny.

Žiadosť na dotáciu pre fyzickú osobu, ktorej bola ukončená starostlivosť v centre pre deti a rodiny

Žiadosť na dotáciu pre fyzickú osobu, ktorej bola ukončená starostlivosť v centre pre deti a rodiny

 

 

ZDROJ: www.upsvr.gov.sk/social-affairs-and-family/socialne-veci/2.-balik-inflacnej-pomoci.html?page_id=1222654

Verejné prerokovanie správy o hodnotení strategického dokumentu „Územný plán regiónu Žilinského kraja“ v zmysle §11 Zákona NR SR č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení

Žilinský samosprávny kraj ako obstarávateľ strategického dokumentu „Územný plán regiónu Žilinského kraja“ oznamuje, že verejné prerokovanie správy o hodnotení uvedeného strategického dokumentu v zmysle §11 Zákona NR SR č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa uskutoční dňa 9.12.2022 o 10:00 hod. v Kongresovej sále Žilinského samosprávneho kraja, Komenského 48, 011 09 Žilina.

Správa o hodnotení strategického dokumentu „Územný plán regiónu Žilinského kraja“ je zverejnená na www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/uzemny-plan-regionu-zilinskeho-kraja . Do Správy a hodnotení a do posudzovaného strategického dokumentu je možné nahliadnuť, urobiť si z nich odpisy, výpisy alebo si na vlastné náklady zhotoviť kópie na Úrade Žilinského samosprávneho kraja, Odbor regionálneho rozvoja, ul. Komenského 48, 011 09 Žilina. Kontaktnou osobou je Ing. Katarína Náhliková, č.t.: 041/ 5032 310, e-mail: Katarina.Nahlikova@zilinskazupa.sk.

Verejnosť môže doručiť písomné stanovisko na adresu: Okresný úrad Žilina, odbor starostlivosti o životné prostredie, Oddelenie štátnej správy vôd a vybraných zložiek životného prostredia kraja, Vysokoškolákov 8556/33B, 010 08 Žilina.

Žilinský samosprávny kraj ako obstarávateľ strategického dokumentu „Územný plán regiónu Žilinského kraja“ oznamuje, že verejné prerokovanie správy o hodnotení uvedeného strategického dokumentu v zmysle §11 Zákona NR SR č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Referendum sa koná v sobotu 21. januára 2023 od 07.00 h do 22.00 h

Prezidentka Slovenskej republiky rozhodnutím č. 362/2022 Z. z., na základe petície občanov prijatej 24. augusta 2022 vyhlásila referendum a určila deň jeho konania

na sobotu 21. januára 2023
Referendum sa koná od 07.00 h do 22.00 h

Výsledky z hlasovania referenda konaného dňa 21.01.2023 v našej obci:

Okrsková volebná komisia v Kraľovanoch zistila tieto výsledky

Počet voličov zapísaných v zozname voličov    348
Počet voličov, kt. sa zúčastnili na hlasovaní      186
Účasť voličov predstavuje                                           53,44 %

Hlasovanie za znenie otázky referenda
Počet hlasov „ÁNO“                                                       183
Počet hlasov „NIE“                                                         3

Zdroj: ŠÚ SR

V referende voliči rozhodnú o otázke:

„Súhlasíte s tým, že predčasné skončenie volebného obdobia Národnej rady Slovenskej republiky je možné uskutočniť referendom alebo uznesením Národnej rady Slovenskej republiky, a to zmenou Ústavy Slovenskej republiky tak, že:

– v Čl. 73 ods. 1 sa na konci pripája čiarka a tieto slová: „ak v súlade s touto ústavou nedôjde k predčasnému skončeniu volebného obdobia Národnej rady Slovenskej republiky.“;

– v Čl. 81a sa za písmeno a) vkladá nové písmeno b), ktoré znie:

„b) predčasným skončením volebného obdobia,“.

Doterajšie písmená b) až f) sa označujú ako písmená c) až g);

– v Čl. 82 ods. 5 sa za slová „volebného obdobia“ vkladá čiarka a slová „predčasným skončením volebného obdobia“;

– v Čl. 84 ods. 3 sa za slová „s medzinárodnou zmluvou podľa čl. 7 ods. 3 a 4“ vkladá čiarka a tieto slová: „na prijatie uznesenia o predčasnom skončení volebného obdobia Národnej rady Slovenskej republiky podľa čl. 86 písm. n)“;

– v Čl. 86 sa dopĺňa písmeno n), ktoré znie:

„n) uznášať sa na predčasnom skončení volebného obdobia Národnej rady Slovenskej republiky; prijaté uznesenie je všeobecne záväzné a vyhlasuje sa rovnako ako zákon.“;

– v Čl. 93 ods. 2 sa na konci pripájajú tieto slová: „vrátane predčasného skončenia volebného obdobia Národnej rady Slovenskej republiky.“;

– Čl. 98 odsek 2 znie:

„Návrhy prijaté v referende vyhlási predseda Národnej rady Slovenskej republiky ako ústavný zákon.“?“. 

 

Informácia o podmienkach práva hlasovať v referende v slovenskom jazyku a v jazykoch národnostných menšín 

  • Organizačno-technické zabezpečenie referenda
    Harmonogram organizačno-technického zabezpečenia referenda
  • Financovanie referenda
    Vyhláška o výdavkoch spojených s voľbami, Usmernenia v súvislosti s financovaním referenda
  • Výsledky referenda
    Výsledky referenda, Zápisnica Štátnej komisiepre voľby a kontrolu financovania politických strán o výsledku referenda

Dokumenty na stiahnutie:

 

Hlasovací preukaz

Volič, ktorý má trvalý pobyt na území Slovenskej republiky a v deň konania referenda nebude môcť hlasovať v mieste svojho trvalého pobytu vo volebnom okrsku, v ktorého zozname voličov je zapísaný, môže požiadať obec svojho trvalého pobytu o vydanie hlasovacieho preukazu. Obec na základe žiadosti voličovi vydá hlasovací preukaz a zo zoznamu voličov ho vyčiarkne s poznámkou o vydaní hlasovacieho preukazu.

Hlasovací preukaz oprávňuje na zápis do zoznamu voličov v ktoromkoľvek volebnom okrsku.

Volič môže požiadať o vydanie hlasovacieho preukazu

osobne najneskôr posledný pracovný deň pred konaním referenda (t.j. najneskôr 20. 1. 2023) v úradných hodinách obce. Obec vydá hlasovací preukaz bezodkladne.

v listinnej forme tak, aby žiadosť o vydanie hlasovacieho preukazu bola doručená obci najneskôr 15 pracovných dní predo dňom konania referenda (t.j. najneskôr 2. 1. 2023),

elektronicky (e-mailom)

–   vo forme elektronickej snímky žiadosti (sken) alebo

–   v textovej forme tvoriacej obsah e-mailovej správy tak,

aby žiadosť o vydanie hlasovacieho preukazu bola doručená obci najneskôr 15 pracovných dní predo dňom konania referenda (t.j. najneskôr 2. 1. 2023).

Obec na tieto účely zverejní na svojom webovom sídle elektronickú adresu na doručovanie žiadostí. Ak obec nemá webové sídlo, zverejní elektronickú adresu na doručovanie žiadosti na úradnej tabuli obce.

Žiadosť musí obsahovať údaje o voličovi
•  meno a priezvisko,
•  rodné číslo,
•  štátnu príslušnosť,
•  adresu trvalého pobytu (obec, ulica, číslo domu),
•  korešpondenčnú adresu, na ktorú obec doručí hlasovací preukaz.

Obec zašle hlasovací preukaz voličovi na adresu trvalého pobytu, ak v žiadosti neuvedie inú korešpondenčnú adresu, najneskôr tri pracovné dni od doručenia žiadosti. Obec zašle hlasovací preukaz na adresu uvedenú v žiadosti doporučenou zásielkou „Do vlastných rúk“.

prostredníctvom osoby splnomocnenej žiadateľom

možno požiadať o vydanie hlasovacieho preukazu najneskôr v posledný pracovný deň predo dňom konania referenda (t.j. najneskôr 20. 1. 2023).

Žiadosť musí obsahovať údaje o voličovi
•  meno a priezvisko,
•  rodné číslo,
•  štátnu príslušnosť,
•  adresu trvalého pobytu (obec, ulica, číslo domu).

Ak volič v písomnej žiadosti alebo elektronickej žiadosti uvedie, že hlasovací preukaz prevezme iná osoba, musí v žiadosti uviesť jej meno, priezvisko a číslo občianskeho preukazu. Táto osoba je povinná prevzatie hlasovacieho preukazu potvrdiť svojím podpisom.

Hlasovanie mimo volebnej miestnosti (do prenosnej volebnej urny)

V zmysle § 24 ods. 7 zákona č. 180/2014 o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov „občan, ktorý sa zo závažných, najmä zdravotných dôvodov nemôže dostaviť v deň konania volieb do volebnej miestnosti, môže sám alebo prostredníctvom inej osoby požiadať o hlasovanie mimo volebnej miestnosti a to len v územnom obvode volebného okrsku.“

Požiadať o voľbu mimo volebnej miestnosti (do prenosnej volebnej urny) môže volič osobne alebo prostredníctvom inej osoby: na telefónnom čísle 043/589 81 29 a to v úradných hodinách prípadne ešte aj v sobotu t.j. 21. januára 2023 v čase od 7:00 hod. do 10:00 hod.

 

Viac informácií: www.minv.sk/?referendum

Voľby do orgánov samosprávy obcí a orgánov samosprávnych krajov 2022

Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 209/2022 Z. z. vyhlásil voľby do orgánov samosprávy obcí
a voľby do orgánov samosprávnych krajov a určil deň ich konania .na sobotu 29. októbra 2022, od 07.00 h do 20.00 h.

Výsledky z hlasovania v našej obci:

Počet a podiel platných hlasov pre kandidátov na starostu:

Počet platných hlasov pre kandidátov na poslancov:

Meno Priezvisko Politický subjekt Volebný obvod v obci Počet platných hlasov Poznámka
Peter Dibák NEKA 1 158 zvolený
Ján Had NEKA 1 148 zvolený
Jarmila Kmeťová NEKA 1 140 zvolený
Róbert Schmidt NEKA 1 131 zvolený
Kristína Kováčová NEKA 1 122 zvolený
Lucia Kalanková NEKA 1 90 náhradník

 

Zapísaných voličov v obci: 344
Počet vydaných obálok: 210
Počet odovzdaných obálok: 210
Účasť voličov: 61,04 %

Počet platných hlasovacích lístkov odovzdaných pre voľby starostu: 188
Počet platných hlasovacích lístkov odovzdaných pre voľby do zastupiteľstva: 202
Zdroj: ŠÚ SR

Počet a podiel platných hlasov odovzdaných pre kandidátov na predsedov podľa územného členenia:

Poradie na hlasovacom lístku Meno Priezvisko Politický subjekt Počet platných hlasov Podiel platných hlasov v % Kandidát
1 Katarína Boková Slovenské Hnutie Obrody 6 3,33
2 František Drozd ĽS Naše Slovensko 6 3,33
3 Igor Choma SMER – SD 53 29,44
4 Igor Janckulík KDH, DOBRÁ VOĽBA a Umiernení, SNS 23 12,77
5 Erika Jurinová OĽANO-NOVA-KÚ-ZMENA ZDOLA, SME RODINA, ZA ĽUDÍ, DS, ODS – Občianski demokrati Slovenska, ŠANCA, OKS, SaS 49 27,22 zvolený
6 Marián Murín NEKA 8 4,44
7 Peter Slyško Hlas – sociálna demokracia 18 10,00
8 Andrea Starinská NK/NEKA 5 2,77
9 Miroslav Urban REPUBLIKA 7 3,88
10 Daniela Zemanová Hnutie ONÁS 5 2,77

 

Počet a podiel platných hlasov odovzdaných pre kandidátov na poslancov podľa územného členenia:

Poradie na hlasovacom lístku Meno Priezvisko Politický subjekt Počet platných hlasov Podiel platných hlasov v % Kandidát
1 Ján Beňuš STAROSTOVIA A NEZÁVISLÍ KANDIDÁTI 27 5,56
2 Ľubomír Blaha SMER – SD 46 9,48
3 Jozef Brtoš SNS 10 2,06
4 Tatiana Červeňová Hlas – sociálna demokracia 18 3,71
5 Miroslav Dráb Skúsme to inak, SaS, OKS 17 3,50
6 Lýdia Fačková OĽANO-NOVA-KÚ-ZMENA ZDOLA, SME RODINA, ZA ĽUDÍ, DS, ODS – Občianski demokrati Slovenska, ŠANCA 26 5,36
7 František Ferančík ĽS Naše Slovensko 27 5,56
8 Michal Harezník Hlas – sociálna demokracia 11 2,26
9 Romana Hubová Hlas – sociálna demokracia 15 3,09
10 Peter Jonák NEKA 38 7,83 zvolený
11 Zuzana Jurisová OĽANO-NOVA-KÚ-ZMENA ZDOLA, SME RODINA, ZA ĽUDÍ, DS, ODS – Občianski demokrati Slovenska, ŠANCA 11 2,26
12 Zdenko Kubáň KDH, DOBRÁ VOĽBA a Umiernení 26 5,36 zvolený
13 Pavol Ľorko OĽANO-NOVA-KÚ-ZMENA ZDOLA, SME RODINA, ZA ĽUDÍ, DS, ODS – Občianski demokrati Slovenska, ŠANCA 13 2,68
14 Roman Markulček REPUBLIKA 14 2,88
15 Matúš Mních SMER – SD 49 10,10
16 Ľuboš Podolák SNS 12 2,47
17 Ján Prílepok NEKA 65 13,40 zvolený
18 Ján Raclavský Progresívne Slovensko 9 1,85
19 Michal Sklienka Skúsme to inak, SaS, OKS 3 0,61
20 Richard Smitka REPUBLIKA 18 3,71
21 Michal Smolka Skúsme to inak, SaS, OKS 6 1,23
22 Elena Šuňalová SNS 14 2,88
23 Peter Tomáň NK/NEKA 10 2,06
Zdroj: ŠÚ SR

UVEREJNENIE VÝSLEDKOV volieb poslancov zastupiteľstva a volieb predsedu Žilinského samosprávneho kraja

Viac informácií: https://volbysr.sk/sk/

 

Voľby do orgánov samosprávy obcí a voľby do orgánov samosprávnych krajov konané v rovnaký deň a v rovnakom čase v roku 2022

 

Dokumenty na stiahnutie:

VÝZVA č. 1 NA PREDKLADANIE ŽIADOSTÍ O POSKYTNUTIE PROSTRIEDKOV MECHANIZMU NA OBNOVU RODINNÝCH DOMOV „Pilotná výzva“

Program OBNOV DOM

vyhlásenie výzvy: 6. september 2022, pričom žiadosti je možné predkladať od 17. októbra 2022

viac informácií na webovom sídle www.obnovdom.sk.

Rozhodnutie o zastavení kolaudačného konania stavby dráhy „ŽST Kraľovany – ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2"

Rozhodnutie o zastavení kolaudačného konania stavby dráhy „ŽST Kraľovany – ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2″

Rámcový návrh cestovného poriadku ŽSR (GVD) pre obdobie 2022/2023 – pripomienkovanie

Zverejnený na webovej stránke:

www.zilinskazupa.sk/sk/samosprava/urad-zsk/odbor-dopravy/doprava/cestovny-poriadok-zeleznicnej-osobnej-dopravy-gvd.html

– Termín pripomienkovania je do 30. 06. 2022
– Pripomienky zasielajte na adresu: jana.micianova@zilinskazupa.sk a lucia.vrablova@zilinskazupa.sk.
– Rámcový návrh GVD 2022/2023 je pracovný návrh cestovného poriadku verejnej železničnej osobnej dopravy, ktorý vstúpi do platnosti od 11.decembra 2022.

Obchodná verejná súťaž na predaj nehnuteľností vo vlastníctve obce

Obec Kraľovany, podľa § 9 ods. 2 písm. a) a b) v spojení s § 9a ods. 1 písm. a) zákona č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov, v zmysle § 281 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a na základe Uznesenia Obecného zastupiteľstva Obce Kraľovany č. 14/2022 zo dňa 16.06.2022,

vyhlasuje

OBCHODNÚ VEREJNÚ SÚŤAŽ

na predaj nehnuteľností vo vlastníctve Obce Kraľovany s nižšie uvedenými podmienkami.

 

I.

Predmet obchodnej verejnej súťaže

Predmetom obchodnej verejnej súťaže a následnej kúpnej zmluvy sú nehnuteľnosti vo vlastníctve Obce Kraľovany, a to – rodinný dom súpis. č. 152 s príslušenstvom, pozostávajúce z hospodárskej budovy, postavený na pozemku parcely KN-C č. 194/2 k. ú. Kraľovany a pozemky registra KN-C č. 194/1 – zastavaná plocha a nádvorie vo výmere 371 m2, KN-C č. 194/2 – zastavaná plocha a nádvorie vo výmere 161 m2 a parcela KN-C č. 194/3 – zastavaná plocha a nádvorie vo výmere 55 m2 zapísané na liste vlastníctva č. 311 katastrálne územie Kraľovany na Obec Kraľovany v podiele 1/1.

 

II.

Podmienky verejnej obchodnej súťaž

Podmienky predkladania návrhov do obchodnej verejnej súťaže na predaj budovy a pozemkov vo vlastníctve obce Kraľovany:

Po vyhlásení súťaže dostane na požiadanie záujemca o súťaž na predaj budovy a pozemkov vo vlastníctve vyhlasovateľa (ďalej len „navrhovateľ“) od vyhlasovateľa charakteristiku predávaného majetku a podmienky pri predkladaní návrhov do obchodnej verejnej súťaže (ďalej len „podmienky súťaže“). Predkladateľ má možnosť získať ďalšie informácie o predávanom majetku vo vlastníctve vyhlasovateľa pri prehliadke majetku v termíne uvedenom vo vyhlásení.

 

1.1. Účasť na súťaži:

Súťaže sa môžu zúčastniť právnické osoby, fyzické osoby – podnikateľ, fyzické osoby.

Účel využitia predmetnej budovy a pozemkov nie je stanovený, účel posúdi komisia pri vyhodnotení návrhov.

 

1.2. Obsah návrhu:

  1. meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, bydlisko (prípade, ak fyzická osoba nie je podnikateľom) alebo obchodné meno, sídlo a IČO (fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba), telefonický a e-mailový kontakt,
  2. výpis z obchodného registra u právnickej osoby a výpis zo živnostenského registra u fyzickej osoby – podnikateľ (postačí z internetu)
  3. návrh využitia budovy a pozemkov,
  4. ponúkaná kúpna cena, pričom minimálna kúpna cena je 109 900,00

 

1.3. Spôsob podávania návrhu:

Návrh do súťaže predkladá navrhovateľ osobne v písomnej forme v slovenskom jazyku spolu s prílohami v zalepenej obálke, na ktorej je uvedené meno a adresa navrhovateľa, s označením „Obchodná verejná súťaž – NEOTVÁRAŤ“. Každý navrhovateľ je oprávnený predložiť iba jeden návrh do súťaže. Návrhy doručené po lehote na predloženie návrhov ako aj návrhy, ktoré neobsahujú všetky požadované náležitosti, budú z procesu hodnotenia vylúčené.

 

1.4. Miesto a lehota na podávanie návrhov a otváranie obálok:

Návrhy musia byť doručené na adresu vyhlasovateľa:

Obec Kraľovany
Kraľovany 186
027 51 Kraľovany

a to najneskôr do 12,00 hod. dňa 27. júla 2022. Obálky sa otvárajú na adrese vyhlasovateľa o 18,00 hod. dňa 27. júla 2022.

 

1.5. Výška kúpnej ceny:

Rozhodujúci je návrh s najvyššou kúpnou cenou. Výška kúpnej ceny nesmie byť nižšia ako 109 900,00 € za predaj predmetných nehnuteľností ako celok určená obecným zastupiteľstvom Obce Kraľovany.

 

1.6. Platnosť súťaže:

Obchodná verejná súťaž je platná, ak návrhy podajú minimálne dvaja navrhovatelia, ktorí spĺňajú podmienky obchodnej verejnej súťaže.

Ak návrh podá len jeden navrhovateľ, ktorý spĺňa podmienky obchodnej verejnej súťaže, komisia môže odporučiť návrh na predaj nehnuteľností.

 

1.7. Ohliadka predmetu verejnej obchodnej súťaže

Vyhlasovateľ sprístupní predmet obchodnej verejnej súťaže k ohliadke počas pracovných dní (pondelok-piatok) v čase od 10:00 hod. do 14:00 hod., prípadne v inej lehote po predchádzajúcom telefonickom dohovore, najneskôr do 26. júla 2022.

 

2) Kritériá pre hodnotenie návrhov:

Hodnotenie návrhov vykoná komisia zriadená obecným zastupiteľstvom pre vyhodnotenie návrhov do súťaže. Komisia má nepárny počet členov a je maximálne päťčlenná. Komisia organizuje súťaž, otvára návrhy pred prítomnými navrhovateľmi súťaže, určí víťaza súťaže a poradie ostatných navrhovateľov a spisuje zápisnicu o priebehu súťaže, ktorú odovzdá obecnému zastupiteľstvu. Pri osobnej účasti na vyhodnotení navrhovateľ predloží doklad preukazujúci jeho totožnosť, resp. overenú plnú moc, ak je poverený zastupovaním navrhovateľa. Pri hodnotení návrhov komisia bude vychádzať z týchto kritérií:

  1. výška kúpnej ceny, spôsob a termín jej splatenia
  2. návrh využitia budovy a pozemkov

 

3) Postup pri preberaní návrhov

Vyhlasovateľ prostredníctvom povereného zamestnanca vyhlasovateľa pri preberaní návrhu:

a) skontroluje:

– neporušenosť obálky,

– správnosť zapečatenia obálky,

– správne označenie obálky, t. j. Obchodná verejná súťaž – NEOTVÁRAŤ.

V prípade, že obálka bude porušená, vyhlasovateľ ju vráti navrhovateľovi.

b) vypíše potvrdenie o prevzatí návrhu (dvojmo, z toho jedenkrát pre vyhlasovateľa a jedenkrát pre navrhovateľa), kde budú uvedené nasledovné údaje:

– dátum,

– presný čas,

– označenie obálky, t. j. Obchodná verejná súťaž – NEOTVÁRAŤ.

Potvrdenie sa opatrí okrúhlou pečiatkou s erbom vyhlasovateľa a podpisom preberajúceho zamestnanca vyhlasovateľa.

 

4) Vybranie najvhodnejšieho návrhu

Výsledky súťaže prerokuje obecné zastupiteľstvo, ktoré na základe stanoviska komisie, ktorú zriadilo pre súťaž, rozhodne o najvhodnejšom návrhu. Úspech, resp. neúspech v súťaži oznámi vyhlasovateľ účastníkom súťaže bez zbytočného odkladu po rozhodnutí obecného zastupiteľstva o najvhodnejšom návrhu. S víťazom súťaže vyhlasovateľ uzavrie kúpnu zmluvu.

 

5) Práva vyhlasovateľa obchodnej verejnej súťaže

1) Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť jednotlivé návrhy a prípadne, ak uzná za vhodné, aj všetky doručené návrhy. Je oprávnený vybrať si ten návrh, ktorý bude pre vyhlasovateľa najvýhodnejší. Navrhovatelia nemajú nárok na náhradu nákladov spojených s účasťou na obchodnej verejnej súťaži.

2) Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo ponúknuť uzavretie kúpnej zmluvy ďalšiemu v poradí určenom výberovou komisiou, ak víťaz písomne oznámi, že nemá záujem o uzavretie kúpnej zmluvy, ďalej ak nepodpíše kúpnu zmluvu v lehote do 30 dní odo dňa jej predloženia alebo ak v stanovenej lehote neuhradí kúpnu cenu.

 

Podmienky obchodnej verejnej súťaže sú zverejnené na internetovej stránke obce www.obeckralovany.sk dňom 27. júna 2022.

 

Zámer predať majetok obce Kraľovany bol zverejnený:

  • na úradnej tabuli obce dňa 27.06.2022,
  • na internetovej stránke obce dňa 27.06.2022,
  • v regionálnej tlači dňa 06.07.2022.

Oznámenie o strategickom dokumente - Nízkouhlíková stratégia Žilinského samosprávneho kraja na roky 2020-2030

Obstarávateľ, Žilinský samosprávny kraj, doručil Okresnému úradu Žilina, odboru starostlivosti životné prostredie. podľa § 5 zákona č.24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) oznámenie o zmene strategického dokumentu „Nízkouhlíková stratégia Žilinského samosprávneho kraja na roky 2020 -2030″, ktoré vám podľa § 6 ods.2 zákona ako dotknutej obci zasielame.

Návrh uvedeného strategického dokumentu svojimi parametrami je podľa § 4 ods. 1 predmetom povinného hodnotenia.

Okresný úrad Žilina Vás vyzýva, aby ste podľa § 6 ods. 5 zákona, ako dotknutá obec informovali do 3 dní od doručenia tohto oznámenia o tomto oznámení verejnosť spôsobom v mieste obvyklým a zároveň verejnosti oznámili, kedy a kde je možné do oznámenia nahliadnuť, robiť si z neho odpisy, výpisy alebo na vlastné náklady zhotoviť kópie. Oznámenie musí byť verejnosti sprístupnené najmenej po dobu 14 dní od jeho doručenia.

Verejnosť môže doručiť svoje písomné stanovisko Okresnému úradu Žilina do 15 dní odo dňa, keď bolo oznámenie zverejnené.

Oznámenie o strategickom dokumente „Nízkouhlíková stratégia Žilinského samosprávneho kraja na roky 2020 -2030″ je zverejnené aj na internetovej stránke www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/nizkouhlikova-strategia-zilinskeho-samospravneho-kraja-na-roky-2020-20

Zverejnené: 14. marca 2022

NATUR-PACK: Mimoriadne úspešná reportáž medvede vs. odpadové kontajnery

V zmysle požiadavky Slovenskej inšpekcie životného prostredia zo dňa 15.7.2021 o súčinnosť pri preventívnych opatreniach súvisiacich s výskytom medveďa hnedého a v rámci vyhlášky č. 371/2015 (§18 a príloha č. 19), Vám prinášame:

– Reportáž z YouTube kanála NATUR-PACK verejnosti nájdete na tomto odkaze: https://youtu.be/yEwlkccFwhs

– Rozšírenejšiu verziu z portálu dobrenoviny.sk nájdete na tomto odkaze: https://bit.ly/3ov8rWR

Centrum právnej pomoci v Dolnom Kubíne

Centrum právnej pomoci v územnej pôsobnosti kancelárie Tvrdošín zriadilo konzultačné pracovisko v Dolnom Kubíne na  ulici Obrancov mieru č. 1769 (budova denného centra).

 

V konzultačnom pracovisku budú prebiehať konzultácie 1 x mesačne posledný štvrtok v príslušnom kalendárnom mesiaci v čase od 8:30 do 14:30 hod. Na konzultácie je nutné sa objednať telefonicky v call centre: 0650 105 100, alebo elektronicky na rezervačnom systéme na adrese: www.centrumpravnejpomoci.sk (vzhľadom na aktuálne prijaté opatrenia ÚVZ SR a Vládou SR sa zatiaľ konzultácie v konzultačných pracoviskách až do odvolania konať nebudú).

Pre okresy Dolný Kubín, Námestovo, Tvrdošín je na vybavovanie civilnej, rodinnoprávnej agendy alebo agendy osobného bankrotu príslušná kancelária v Tvrdošíne, Medvedzie 132, P.O. Box 41 kde sa uskutočňujú konzultácie každý pondelok (od 08:00-12:00, 13:00-15:00) a stredu (od 8:00-12:00, 13:00-16:00)., teda aj za súčasnej epidemickej situácie.

Centrum právnej pomoci v Dolnom Kubíne

Môžete nás nájsť

⇧ Naspäť hore ⇧